dinsdag 8 juli 2008

De eerste ontmoeting


Het is ergens in april als we een afspraak maken met Berend om naar een Westerdijk zeeschouw te kijken. Omdat we niets van boten weten heb ik alle beschikbare informatie van internet in me opgenomen. Waar moet je op letten? Wat is te doen gebruikelijk. Ik denk dat we met een werfgebouwd schip in ieder geval goed zitten mits er niet teveel achterstallig onderhoud of mankementen zijn. Daar houd ik me maar aan vast en gewapend met een zaklampje gaan we op weg.

Als we komen aanlopen ziet de boot er als een plaatje uit. De entree met glas in lood ruitjes omgeven door houtwerk is precies zoals we onze boot hebben voorgesteld.
Dichterbij wordt het plaatje reëler... hier moet wel het nodige aan worden gedaan.
Na een uur kijken en praten met Berend gaan we huiswaarts. Voor ons gevoel is het geen gek schip, maar ja wat weten we ervan?

Thuis hebben we geprobeerd vast te stellen of dit een reële koop is door na te gaan wat vervanging van onderdelen door nieuwe kost. Na wat prijsopgaves lijkt dat er goed uit te zien. Uitgegaan van de marge ten opzichte van prijzen op internet van andere Westerdijk zeeschouwen dan wel te verstaan. Geen idee of dit appels met peren vergelijken is.

Het rekenwerk zet ons ook aan het denken over nog wat andere zaken die we eerst willen regelen. Een paar dagen later bel ik Berend dat ik hem met een week of 6 terugbel als we alles op een rij hebben.

Geen opmerkingen: